Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna to nowoczesne i skuteczne metody pracy z dziećmi i młodzieżą mającymi trudności edukacyjne na poziomie szkoły podstawowej jak również trudności rozwojowe utrudniające poznawanie świata. Zaburzenia rozwojowe i wychowawcze koryguje się poprzez odpowiednie oddziaływanie psychologiczne i pedagogiczne.

W terapii pedagogicznej oddziaływania wzbogacone są pracą nad motywacją uczniów, umiejętnością radzenia sobie z własnymi emocjami, wykorzystywaniem różnych metod uczenia się. Zajęcia te stymulują rozwój poznawczy, usprawniają funkcje odpowiadające za efektywną naukę.

Zajęcia z terapii pedagogicznej prowadzone są z uwzględnieniem specjalnie dobranych ćwiczeń do indywidualnych potrzeb ucznia.

Terapia pedagogiczna skierowana jest:

· dla dyslektyków;

· dla dysortografików;

· dla dysgrafików;

· dla dyskalkulików;

· dla dzieci niesamodzielnych;

· dla tych z wadami słuchu fonematycznego;

· dla dzieci z zaburzeniami spostrzegania wzrokowego;

· dla dzieci z zaburzeniami spostrzegania słuchowego;

· dla mniej sprawnych manualnie;

· dla tych, którzy mają problemy z nauką;

· dla dzieci z problemami koncentracji uwagi;

· dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo

Cele zajęć z terapii pedagogicznej to

· usprawnianie deficytów percepcyjno – motorycznych;

· rozwijanie samodzielności;

· budowanie wiary we własne siły;

· wspomaganie rozwoju psychicznego;

· podniesienie efektywności uczenia się;

· wyrównywanie i korygowanie braków w opanowaniu programu nauczania (czytanie,
pisanie, liczenie, zapamiętywanie, kształtowanie wyobraźni przestrzennej i inne …);

· eliminowanie przyczyn i przejawów zaburzeń, w tym zaburzeń zachowania;

· kształtowanie umiejętności;

· usprawnienie zdolności koncentracji