Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna to nowoczesne i skuteczne metody pracy z dziećmi i młodzieżą mającymi trudności edukacyjne na poziomie szkoły podstawowej jak również trudności rozwojowe utrudniające poznawanie świata. Zaburzenia rozwojowe i wychowawcze koryguje się poprzez odpowiednie oddziaływanie psychologiczne i pedagogiczne.
W terapii pedagogicznej oddziaływania wzbogacone są pracą nad motywacją uczniów, umiejętnością radzenia sobie z własnymi emocjami, wykorzystywaniem różnych metod uczenia się. Zajęcia te stymulują rozwój poznawczy, usprawniają funkcje odpowiadające za efektywną naukę.
Zajęcia z terapii pedagogicznej prowadzone są z uwzględnieniem specjalnie dobranych ćwiczeń do indywidualnych potrzeb ucznia.
Terapia pedagogiczna skierowana jest:
· dla dyslektyków;
· dla dysortografików;
· dla dysgrafików;
· dla dyskalkulików;
· dla dzieci niesamodzielnych;
· dla tych z wadami słuchu fonematycznego;
· dla dzieci z zaburzeniami spostrzegania wzrokowego;
· dla dzieci z zaburzeniami spostrzegania słuchowego;
· dla mniej sprawnych manualnie;
· dla tych, którzy mają problemy z nauką;
· dla dzieci z problemami koncentracji uwagi;
· dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo
Cele zajęć z terapii pedagogicznej to
· usprawnianie deficytów percepcyjno – motorycznych;
· rozwijanie samodzielności;
· budowanie wiary we własne siły;
· wspomaganie rozwoju psychicznego;
· podniesienie efektywności uczenia się;
· wyrównywanie i korygowanie braków w opanowaniu programu nauczania (czytanie,
pisanie, liczenie, zapamiętywanie, kształtowanie wyobraźni przestrzennej i inne …);
· eliminowanie przyczyn i przejawów zaburzeń, w tym zaburzeń zachowania;
· kształtowanie umiejętności;
· usprawnienie zdolności koncentracji